Snad všichni majitelé vozu Trabant, jezdící i v zimě, touží po výkonnějším topení. To je v prvé řadě závislé na množství tepla, které je tak malý motor schopný vyrobit. V různých článcích časopisů, zabývajících se touto probelmatikou, jsou rady jako: demontáž krajových skel u lampy osvětlující zadní evidenční poznávací značku, provrtáni zadních sloupků karosérie a podohně. To vše proto, aby ve vozu při otevřeném topeni nevznikal přetlak, pro snazší výměnu vzduchu a tím snazší přívod teplého vzduchu od motoru.
U vozu Trabant 601 limusína lze tento problém vyřešit velmi jednoduše. (U typu 600 a 601 Unlvursal, nelze použít!) Střecha v zadní části je ke karosérii utěsněn gumovým těsněním ve tvaru „Y". Mezi gumu a střechu, ve středu zadní části střechy stačí zasunout vložku ve tvaru (obrázek) o šíři asl 5 cm. Její zhotovení není náročné. Stačí zahnout slabý plech, použít části krabičky z umělé hmoty apod., bez obav z poškození karosérie.
Toto malá zlepšení se plně osvědčilo nejen při účinnějším vytápění, ale i v létě, kdy umožní dokonalé větrání vnitřku vozu.
JOSEF ČERNOHOUZ (UDĚLEJ SI SÁM 1970)